Terapia cranio-sacralna

Pacjenci, których objawy trudne są do zakwalifikowania w szufladkowym systemie kompetencji medycznych to przekleństwo dla wielu lekarzy z poradni rodzinnych.
Dla terapeuty zajmującego się terapią czaszkowo-krzyżową nie ma dziwnych objawów, nie ma dziwnych pacjentów.

Terapeuta pracując na systemie czaszkowo-krzyżowym obserwuje za pomocą bardzo lekkiego dotyku nieprawidłowe napięcia tkanki nie tylko w czaszce, kręgosłupie i oponie twardej, ale pośrednio również w całym ciele wykorzystując zjawisko ciągłości tkanki łącznej i sprzężeń zwrotnych w jej systemie napięciowym.
Poprzez ów delikatny dotyk (pacjent jest ubrany) terapeuta równoważy te nieprawidłowe napięcia zapisane w szkielecie, mięśniach, stawach i powięziach.
Istotą terapii jest założenie, że w każdym nawet najbardziej okaleczonym i obarczonym chorobami organizmie istnieją mechanizmy kompensacyjne (np. hologram zdrowia utrwalony w pulsacji Pierwotnego Oddechu Życia), które można zmobilizować.
Regulacja systemu czaszkowo – krzyżowego jest właśnie impulsem do wyzwolenia tych wewnętrznych sił organizmu dla utrzymania lub powrotu do równowagi.
Stąd możliwość pracy z pacjentem w każdym wieku – od okresu noworodkowego a nawet płodowego aż po wiek podeszły, gdzie kontakt z chorym bywa utrudniony z uwagi na zmiany organiczne mózgu.
Wszystkie połączenia są tak samo ważne i wszystkim należy się bacznie przyglądać, może w niewinnym z pozoru symptomie kryje się klucz do zagadki jakimi drogami układ przeprowadził kompensacje zaistniałej sytuacji kryzysowej, niezależnie jak dawno do niej doszło.

Dla kogo terapia czaszkowo-krzyżowa?

Są to terapie szczególnie polecane osobom wykonującym stresującą, odpowiedzialną pracę.

Może pomóc w przypadku następujących problemach zdrowotnych:

• psychoza, autyzm, zaburzenia osobowości, nadpobudliwość u dzieci i dorosłych, dysleksja,
  • zespoły o charakterze psychicznym: zaburzenia koncentracji, trudności w uczeniu się, zaburzenia snu, nerwice, ogólne złe samopoczucie bez konkretnych przyczyn, nadmierna ruchliwość dzieci i dorosłych, porażenie mózgowe
  • bóle i zawroty głowy, migreny, kłopoty ze wzrokiem i słuchem, nawracające zapalenia uszu u dzieci i dorosłych, zapalenia zatok, napięcia i bóle w stawie skroniowo- żuchwowym, wybicia żuchwy, wady wymowy, zgrzytanie zębami,
  • bóle kręgosłupa i pleców, zapalenie korzonków, rwa kulszowa, skolioza, bolesne napięcia barków, wszystkie urazy powypadkowe
  • regeneracja sił, chroniczne bóle i nerwobóle, skłonności do przeziębien i chorób infekcyjnych, zaburzenia hormonalne, problemy laryngologiczne
  • potrzeba relaksu.

Terapia ta jest niezwykle delikatna i subtelna i paradoksalnie dzięki temu oddziaływuje bardzo silnie na człowieka przywracając mu zdrowie i siły witalne.

Zabieg całkowicie bezbolesny bez konieczności rozbierania się.

Przeciwskazania:

W zasadzie nie ma przeciwwskazań odnośnie techniki wykonywania zabiegu. Ryzyko powikłań podczas wykonywania sesji terapeutycznej nie występuje z racji na niezwykłą delikatność manipulacji.
Jednakże istnieją przeciwwskazania odnośnie stanu zdrowia pacjenta- takie jak:
Ostre stany wymagające pilnej interwencji lekarskiej – duszności, ból w klatce piersiowej, zaburzenia rytmu serca, przełomy hormonalne, agresywne nadciśnienie, ból brzucha z objawami otrzewnowymi, kolki nerkowe i wątrobowe, zatrucia, zaburzenia świadomości, aktywne fazy schorzeń.

terapia czaszkowo-krzyżowa - 100 zł